Pita pizza

 

Pizza!!! Wie is er niet gek op? Een pizza van de pizzeria of uit de diepvries bevat helaas heel veel calorieën, verzadigd vet en zout. Deze snack pita pizza’s zijn een veel beter alternatief, en net zo lekker! Je kan ze beleggen met alle soorten groenten, maar ik heb hier gekozen voor mijn favoriete toppings. Een lekker makkelijk recept om eindeloos mee te variëren. 

 

INGREDIËNTEN – voor 1 portie

    • 1 volkoren pita 
    • 25 gram tomatenpurree
    • 25 gram champignons
    • 2 cherrytomaten
    • 25 geraspte 30+ kaas
    • een paar blaadjes basilicum

 

INSTRUCTIES – 5 minuten + 10 minuten oventijd

Verwarm de oven voor op 200 graden. Smeer het pitabroodje in met de tomatenpuree. Beleg de pita vervolgens naar wens. In dit geval met wat gesneden champignons, gehalveerde cherrytomaten en geraspte kaas. Bak het broodje in 10 minuten in de oven goudbruin. Maak tot slot af met een paar blaadjes basilicum. Eet smakelijk!


Voedingswaarden per portie: 213 kcal || 5.5 vet || 3.3 verz. vet || 13.7 eiwit || 26.5 koolhydraten || 2.2 vezels || 1.1 zout

 

Pita pizza