Komkommersalade

 

Er was een tijd dat ik deze salade zeker drie keer per week at. Lekker snel te maken, veel vitaminen en weinig calorieën. Het ideale recept dus! De laatste maanden eet ik minder vlees, daarom staat deze salade ook minder vaak op het menu. Toch maak ik af en toe graag nog een uitzondering, want hij is zo lekker en makkelijk. Als je hem graag vegetarisch wilt eten, kan je de gerookte kip ook vervangen door tofoe. Net zo lekker, een goed alternatief. Ik ben benieuwd of deze salade ook jullie nieuwe favoriet wordt. 

 

INGREDIËNTEN – voor 1 persoon

    • 1 komkommer
    • 100 gram gerookte kip
    • 50 gram hummus
    • 2.5 tl kerriepoeder
    • Peper en zout

 

INSTRUCTIES – 5 minuten

Snijd de komkommer en kip in kleine stukjes. Meng vervolgens de kerriepoeder door de hummus heen en voeg naar smaak peper en zout toe. Meng de komkommer en de kip door de hummus. En klaar ben je! Eet smakelijk!


Voedingswaarden per portie: 355 kcal || 20.3 vet || 3.5 verz. vet || 23.2 eiwit || 16.5 koolhydraten || 6.5 vezels || 3.0 zout

Komkommersalade