Chocolademelk, chocoladepannenkoeken, chocoladetaart. Ik ben een echte chocoholic. We weten echter allemaal dat een reep chocolade niet in een gebalanceerd dieet hoort. Alleen een klein stukje pure chocolade per dag zou goed zijn voor de gezondheid. Met deze info en wat andere gezonde ingredienten ben ik aan de slag gegaan met mijn eigen chocoladereep. Tony’s Chocolonely zal jaloers zijn…


INGREDIENTENvoor 8 porties
100 gram pure chocolade (minimaal 80%)
50 gram pindakaas (100% pindakaas van de AH is een aanrader!)
50 gram rozijnen
50 gram ongebrande en ongezouten noten (mijn favoriet is cashew of pecan)


INSTRUCTIES –┬á5 minuten bereiden
1. Smelt de pindakaas en chocolade in een steelpannetje op het vuur.
2. Haal van het vuur en meng de rozijnen en noten er doorheen.
3. Bekleed een schaaltje met bakpapier en giet de chocolade erin.
4. Laat een paar uur afkoelen in de koelkast.
5. Indien de chocolade afgekoeld en hard is, kan je deze in stukken snijden of breken.

 

Voedingswaarden per portie: 166 kcal || 10.8 vet || 3.5 verz. vet || 4.0 eiwit || 12.3 koolhydraten || 2.0 vezels || 0 zout